niedziela, 11 września 2011

scones

Sonesy są typowo brytyjskim daniem śniadaniowym, można powiedzieć, że są to błeczki. Często podawane są również jako deser. Oryginalnie podaje się je z bitą śmietaną i dżemem truskawkowym. Ja lubię jeść je gdy są jeszcze lekko ciepłe z masłem :)

Przepis na 8 sconesów.

Niezbędne produkty:
220 g mąki
4 łyżeczki proszku do pieczenia
70 g masła
60 g białego cukru
2/3 szklanki mleka
1 żółtko (do posmarowania sconesów przed pieczeniem)

jeżeli macie ochotę możecie dodać do nich rodzynki, porzeczki lub inne owoce... na taką porcję wystarczy pół szklanki (porzeczki dają bardzo fajny kwaskowaty posmak ;) )

forma do pieczenia

1. nagrzej piekarnik do 200ºC
2. w dużej misce zmieszaj ze sobą przesianą mąkę, proszek do pieczenia, masło i cukier
3. dodaj mleko mieszając delikatnie, aby grudki powstałe przy mieszaniu pozostały w misce
4. wyłóż mieszankę na stolnicę i rozpłaszcz (najwygodniej jest robić to rękoma, ale można też wałkiem) do grubości około 2,5 cm
5. z przygotowanego ciasta wytnij (ja robię to zwykłą szklanką, ale można im nadać dowolny kształt, np. gwiazdek na święta) sconesy i ułóż je na formie
6. wierzch sconesów posmaruj rozbitym żółtkiem
7. piecz w nagrzanym piekarniku przez około 15 minut
8. po wyjęciu odczekaj chwilę, aby przestygły i już możesz je jeść


tym razem moje ciasto było odrobinę za rzadkie, więc sconesy wyszły okrągłe... ja najbardziej lubię, gdy wyglądają tak:

1 komentarz: