sobota, 17 marca 2012

muffiny jogurtowe

Muszę przyznać, że zaczęły mi się nudzić klasyczne muffiny, zaczęłam je urozmaicać, jakiś czas temu zamiast mąki pszennej, dodałam razową. Później wpadłam na pomysł zrobienia muffinów egzotycznych z suszonym mango. A teraz zrobiłam muffiny jogurtowe. W zależności od smaku jogurtu jaki dodamy otrzymujemy różne smaki muffinów. Idealnie do tego przepisu nadają się jogurty z kawałkami owoców. Więc do dzieła!



potrzebne składniki:
200 g masła
1 szklanka cukru
3 jajka
1 szklanka gęstego jogurtu
280 g mąki pszennej
0.5 łyżeczki sody
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
0.5 łyżeczki soli




1. miękkie masło utrzeć z cukrem
2. do utartej masy dodajemy jajka i miksujemy dalej
3. jogurt mieszamy z sodą i proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy maślanej
4. dosypujemy mąkę i sól, całość mieszamy dokładnie
5. nakładamy ciasto do papilotek




6. pieczemy przez 25 minut w temperaturze 170°C





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz