piątek, 17 kwietnia 2015

pikantna zupa krem z pomidorów.

A gdyby ktoś powiedział Ci, że musisz nauczyć się jeść od nowa? Brzmi kuriozalnie, prawda? Ale właśnie takie słowa słyszy się kiedy podejmujesz "dojrzałą decyzję" i idziesz na wizytę u ortodonty. Będzie się pani musiała nauczyć jeść od nowa, ale spokojnie po mniej więcej tygodniu od założenia aparatu ból ustąpi i w zasadzie będzie można wrócić do normalnych posiłków. Ale proszę pamiętać, że w grę nie wchodzą żadne twarde rzeczy (tak, tak, ugryzienie jabłka czy marchewki odpada) no i musi pani odstawić gumę do żucia i krówki. JAK TO GUMĘ DO ŻUCIA?! No, ale jeśli powiedziało się A to trzeba powiedzieć B, szczególnie jeśli chce się mieć idealnie proste zęby. No i stało się... dałam założyć sobie aparat ortodontyczny, a nawet za niego zapłaciłam! Do czego to doszło, żeby płacić za ból i brak wygody! Przed pójściem na wizytę zrobiłam szybki przegląd internetu pod kątem tego co można jeść w pierwszych dniach po założeniu aparatu. Wszystkie fora mówią o 2 - 3 kilogramowej utracie wagi oraz papkach, uważam, że nie jest to słowo zachęcające do jedzenia czegokolwiek. Dlatego też mój jadłospis na najbliższe dni zatytułowałam "zupa krem", prawda, że od razu brzmi bardziej zachęcająco i nadaje się dla każdego! Tak więc na dziś pierwsza zupa krem, która wyszła parę godzin temu spod mojego blendera i już zniknęła!




potrzebne składniki: 
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
1 papryczka chilli
2 puszki pomidorów bez skórki
1 mozzarella
7 dużych listków bazylii
oliwa z oliwek
sól
pieprz

1. Cebulę pokrój w kostkę, posiekaj czosnek oraz chilli i wrzuć wszystko na rozgrzaną oliwę, smaż do momentu kiedy cebula będzie miękka


2. Wlej pomidory (puszki możesz przepłukać 1/4 szklanki wody i dolać ją do zupy) i gotuj wszystko razem około 10 - 15 minut, żeby pomidory rozpadły się
3. Zdejmij z gazu i dodaj pokrojoną w kostkę mozzarellę oraz bazylię
4. Całość zmiksuj na gładki krem i dopraw do smaku solą i pieprzem









1 komentarz: