niedziela, 24 maja 2015

owsianka z syropem klonowym.

Nadszedł niedzielny poranek, jeden z niewielu leniwych dni, które zdarzają się w miesiącu pełnym zajęć i obowiązków. Zgodnie z prognozą pogody, przez moje okna pozbawione żaluzji miało skradać się słońce... ale nic tego, znowu mnie oszukali! Przeciągam się powoli i zaczynam nieśpiesznie zastanawiać się nad śniadaniem. Z lodówki uśmiechają się do mnie pierwsze polskie truskawki, które wczoraj kupiłam na Hali Mirowskiej, grzechem byłoby nie uwzględnić ich w posiłku! I już wiem - owsianka z orzechami i owocami. Jest ona nie tylko przepyszna, ale też zdrowa - idealne połączenie. Płatki owsiane są źródłem witamin z grupy B oraz minerałów np. magnezu. Jest też źródłem błonnika i kwasów tłuszczowych. Ale zanim przejdziemy do przepisu na przepyszną domową owsiankę, muszę się Wam pochwalić - założyłam profil bloga na Facebook'u, doszłam do wniosku, że to już najwyższa pora, aby rozwinąć swoją blogową działalność. Zapraszam Was do dołączenia już dziś na facebook.com/SokoCookBook :) A teraz, bez zbędnej zwłoki - przepis na szybkie, leniwe, ale zdrowe i pyszne niedzielne śniadanie! Z podanej ilości składników otrzymacie porcję dla jednej osoby.

potrzebne składniki:
30 g płatków owsianych
125 ml mleka
3/4 łyżki syropu klonowego
1 łyżeczka masła
1 garść orzechów włoskich
świeże truskawki lub inne owoce


1. Do małego rondelka wlej mleko, dodaj płatki owsiane oraz syrop klonowy. Gotuj na średnim ogniu, często mieszając.

2. Podczas gdy owsianka się gotuje przygotuj pozostałe składniki - posiekaj orzechy, owoce potnij na małe kawałki.

3. Gdy płatki będą już miękkie, a całość zgęstnieje (około 10 - 15 minut), wyłącz gaz i dodaj łyżeczkę zimnego masła. Mieszaj całość do momentu kiedy całe masło rozpuści się.

4. W zasadzie możesz jeść ją już tak, ale ja lubię po przełożeniu owsianki do miski dodać do niej trochę zimnego mleka. Dodaj do niej truskawki i orzechy, lub inne dodatki na które masz ochotę, usiądź wygodnie i delektuj się leniwym niedzielnym porankiem.



Smacznego :) 

4 komentarze: