poniedziałek, 30 marca 2015

tost żytni z avocado.

Dawno mnie tu nie było, aż sama zdziwiłam się jak długo! Wiele zmieniło się przez ostatni rok, a na pewno tutaj zajdą jeszcze większe zmiany. Największą nowością jest chyba przeprowadzka - od miesiąca mieszkam w moim nowym, pięknym mieszkaniu i od nowa uczę się piec, za pierwszym razem spaliłam nawet muffiny! Mówią, że do nowego piekarnika trzeba się przyzwyczaić, poznać... chyba coś w tym jest. Teraz, kiedy mieszkam sama codziennie staję przed pytaniem - co zrobić dziś do jedzenia. Dzisiaj za oknem od rana jest szaro i brzydko, dlatego uznałam, że wiosnę trzeba przenieść na własny talerz i zacząć ten dzień pozytywnie. A co przywołuje wiosnę bardziej niż kolor zielony! Niedaleko od nowego mieszkania mam wspaniałego Pana Warzywko. Pan Warzywko ma bogaty wybór, dojrzałych (!) warzyw i owoców. Wracając do domu zawsze zaglądam, co nowego ma w swoim asortymencie. Podczas sobotnich zakupów kupiłam u niego dwa dojrzałe avocado, takie do zjedzenia JUŻ, to właśnie one są tym zielonym, wiosennym składnikiem, który wylądował na moim śniadaniowym talerzu.





potrzebne składniki:
dwie kromki chleba żytniego
twarożek naturalny typu Philadelphia
jedno dojrzałe avocado
oliwa z oliwek
cytryna
świeżo mielony pieprz oraz sól do smaku

1. Przekrój avocado na pół i usuń pestkę. Obierz avocado i pokrój je na plasterki, ja lubię kroić połówkę tak aby na końcu został nierozcięty kawałek, daje to możliwość ładnego rozłożenia avocado, a przede wszystkim gwarantuje, że owoc nie będzie się rozpadał.
2. Przygotuj tosty z chleba. Idealnie sprawdzi się w tym przypadku toster, który stworzy chrupką powierzchnię pozostawiając miękki środek.
3. Powierzchnię tosta posmaruj cienko serkiem, a następnie ułóż na niej avocado. Tak przygotowaną kanapkę skrop oliwą z oliwek i sokiem z cytryny, na koniec dodając świeżo zmielonego pieprzu oraz soli.

I gotowe! Pyszne, zdrowe śniadanie na talerzu, przygotowane w zaledwie trzech prostych krokach. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz