wtorek, 18 sierpnia 2015

ciastka z brzoskwiniami i serem kozim.

Post dotyczący wyprawy do Lwowa nieustająco się pisze, nie żeby sam się pisał, ale to już rozmowa na kiedy indziej. Lato trwa, więc zamiast siedzieć przed komputerem fajnie jest uciec na dwór, do ogrodu i cieszyć się wspaniałą pogodą. Ja uciekłam na tydzień za miasto, ale jak już pisałam ucieczka od cywilizacji nie wiąże się w moim przypadku z ucieczką od kuchni. Przydomowe śliwy i drzewa brzoskwiniowe uginają się pod ciężarem owoców... musieliśmy nawet podeprzeć gałęzie, aby się nie złamały! Przy takim urodzaju, jedyne co można zrobić to przetworzyć owoce np. na dżem. Możemy też użyć owoców w na bieżąco. Dzisiaj przedstawiam Wam przepyszne ciastka z brzoskwiniami i serem kozim, zapewniam że znikną z blachy jeszcze przed ostygnięciem (ja nie zdążyłam nawet zrobić dobrych zdjęć - wszystko zniknęło nim się obejrzałam! ;) ). A już niebawem przedstawię pomysł na sałatkę z polędwicą wołową i karmelizowanymi brzoskwiniami.



potrzebne składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego (przy tych upałach nie podjęłam się przygotowania domowego ciasta, ale jeśli możecie to zróbcie świeże)
4 dojrzałe brzoskwinie
100 g serka koziego
jajko
cukier brązowy

1. Umyj i obierz brzoskwinie, a następnie pokrój je w plasterki.

2. Ciasto francuskie potnij na 8 równych prostokątów, 4 z nich ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdym z kawałków rozsmaruj półtorej łyżeczki serka koziego (zostaw kawałek nieposmarowanego brzegu dookoła ciasta, aby później łatwiej skleić ciasto). Następnie ułóż na wierzchu po jednej brzoskwini.



3. Pozostałe 4 kawałki ciasta ponacinaj w dowolny wzór, a następnie umieść na brzoskwiniach i sklej delikatnie brzegi ciasta (możesz później przycisnąć je delikatnie widelcem, aby zostawić wzór dekoracyjny). Tak przygotowane ciastka posmaruj roztrzepanym jajkiem i posyp po wierzchu brązowym cukrem.



4. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200ºC przez około 15 minut - aż będą złociste.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz